PALVELUT

RESURSBANK MAKSU

Täällä on paljon nähtävää. Viivy siis niin pitkään kuin haluat – tutustumalla sivustoon löydät kaikki haluamasi tiedot meistä. Toivomme että viihdyt. Voit myös jättää meille viestin!

image13

Kameroiden oikea kalibrointi on keskeinen turvallisuustekijä

Lisätietoja

Kuljettajalla on laaja valikoima avustusjärjestelmiä käytettävänään. Autoissa on tutkia ja videokameroita joiden avulla havaitaan muita tien käyttäjiä myös monimutkaisissa liikennetilanteissa. Järjestelmä varoittaa kuljettajaa ja jopa puuttuu tilanteeseen tarvittaessa. Tämä saavutetaan erilaisten komponenttien viestinnän ja vuorovaikutuksen avulla. Tavoitteena on kaupunkiliikenteessä tapahtuvien onnettomuuksien välttäminen tai ainakin niiden määrän vähentäminen. Kuljettajan avustusjärjestelmien uusi teknologia tuo haasteita erityisesti korjaamoille. Siksi Bosch tarjoaa oikeat laitteet antureiden ja kameroiden kalibrointiin.

Tyypilliset ADAS-komponentit, jotka liittyvät kameran kalibrointiin:   

Ota meihin yhteyttä:

AUTOASI - TKR-Autokorjaamo Oy

Puh. 0400 649 292
tkr@tkrautokorjaamo.fi 


Kaistavahtijärjestelmät

Kaistanmerkien tunnistaminen

Kaistanmerkien tunnistaminen

image14

Tunnistaa tahattoman kaistalta siirtymisen ja varoittaa kuljettajaa varhaisessa vaiheessa, auttaa

aktiivisesti pitämään ajoneuvo kaistalla tai helpottaa kaistan vaihtoa.    

Kaistanmerkien tunnistaminen

Kaistanmerkien tunnistaminen

Kaistanmerkien tunnistaminen

image15

Arvioi kaistamerkintöjen tunnistustietoja ja näyttää tarvittavat tiedot mittaristossa, mahdollistaa

varoituksen antamisen kuljettajalle.   

Automaattinen hätäjarrutus

Kaistanmerkien tunnistaminen

Automaattinen hätäjarrutus

image16

Voidaan välttää törmäykset ajoneuvojen sekä muiden tien käyttäjien kanssa. Jos onnettomuus ei ole vältettävissä, järjestelmä ainakin vähentää

nopeutta ajoneuvon ja pienentää loukkaantumisriskiä.     

Vaihda - Kalibroi - Aja turvallisesti

Hyvä tietää

Kuljettajan avustusjärjestelmien kalibrointi

voidaan jakaa staattisiin ja dynaamisiin

prosesseihin.


Staattiseen kalibrointiin tarvitaan erityinen

kohdetaulu ja sopiva diagnostiikkalaite (esim.

DCU 220). 


Antureista ja järjestelmistä riippuen voidaan

tarvita sekä dynaaminen että staattinen kalibrointi

(esim. Honda, Mercedes-Benz ja Hyundai). 


Yleensä staattinen kalibrointi suoritetaan

ensin ja sen jälkeen dynaaminen kalibrointi

(kalibrointiajo).

ESI[tronic] 2,0 diagnostiikkaohjelmisto opastaa

tarvittavat toimenpiteet.

TUULILASIEN ADAS-turvajärjestelmien kalibrointi

image17

DAS 3000

Kuljettajalla on laaja valikoima avustusjärjestelmiä käytettävänään. Autoissa on tutkia ja videokameroita joiden avulla

havaitaan muita tien käyttäjiä myös monimutkaisissa liikennetilanteissa. Järjestelmä varoittaa kuljettajaa ja jopa puuttuu

tilanteeseen tarvittaessa. Tämä saavutetaan erilaisten komponenttien viestinnän ja vuorovaikutuksen avulla. Tavoitteena 

on kaupunkiliikenteessä tapahtuvien onnettomuuksien välttäminen tai ainakin niiden määrän vähentäminen.